شوراي پول و اعتبار تصويب كرد: بانكها براي تسهيلات تا سقف 200 ميليون ريال مي توانند تضمين زنجيره اي (ضمانت فردي توسط فرد ديگر) را به جاي وثيقه بپذيرند.

یزدفردا به گزارش خبرگزاري فارس شوراي پول و اعتبار در هزار و هفتاد و چهارمين جلسه خود كه روز شنبه نهم ديماه در بان مركزي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد 6 مصوبه را از تصويب گذراند.
بر اين اساس تصويب دستورالعمل اجرايي «تاسيس، فعاليت و نظارت بر صرافي‌ها» در 35 ماده و 8 تبصره كه اجراي اين دستورالعمل با رعايت موافقتنامه (نحوه صدور پروانه كسب و نظارت بر فعاليت صرافي‌ها موضوع بند «هـ» ماده 55 قانون نظام صنفي) مورخ هفدهم ارديبهشت سال 85 بين وزارت بازرگاني و بانك مركزي است.
بر اساس دومين مصوبه روز شنبه شوراي پول و اعتبار بانكها مي‌توانند در ارتباط با اعطاي تسهيلات اشتغالزايي توسط بانكهاي دولتي تا سقف دويست ميليون ريال، تضمين زنجيره‌اي را هم به عنوان وثيقه از متقاضيان دريافت كنند.
اين گزارش ديگر مصوبه شوراي پول و اعتبار را "تصويب دستورالعمل‌هاي طبقه‌بندي دارايي‌هاي بانك‌ها و موسسات اعتباري» در 7 ماده و 4 تبصره و «نحوه محاسبه ذخيره مطالبات بانكها و موسسات اعتباري» در 3 ماده و 3 تبصره."عنوان كرد.
همچنين موافقت با تاريخ اجراي بخشنامه‌هاي شماره م ب/10 و مب/18 مورخ ششم فروردين 85 صادره بانك مركزي به كليه بانك‌هاي دولتي و غيردولتي و نيز شركت دولتي پست بانك (در خصوص نرخ سود تسهيلات بانك‌هاي دولتي و غيردولتي) توسط شعب و واحد‌هاي تابعه بانك‌ها از بيستم فروردين سال 85 به تصويب شوراي پول و اعتبار رسيد.
اين گزارش اضافه مي كند: عدم موافقت با تسهيلات مورد درخواست شركت ايران خودرو ديگر مصوبه آخرين نشست شوراي پول و اعتبار بود.
خبرگزاري فارس خاطرنشان مي كند، از ضمانت افراد براي سايرين تحت عنوان تضمين زنجيره اي ياد مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا